אסתטיק - aesthetic

האם הרשת החברתית מכתיבה לנו איזה ניתוחים אסתטיים הכי מבוקשים? אילו טיפולים אסתטיים הם הכי פופולאריים בישראל? מה הכי חשוב לדעת לפני שבוחרים לבצע הליך אסתטי?

קרדיט תמונה FREEPIK

אנו חיים בעידן בו למראה החיצוני השפעה אדירה על חיינו. אנשים מושפעים ומשפיעים באמצעות הלוק שלהם וחשוב להם להשקיע בנושא, וכיום מקובל מאוד לעבור הליכים אסתטיים לשפר את המראה החיצוני בכל טווחי הגילאים. לרשתות החברתיות יש השפעה אדירה על דרך המחשבה שלנו ועל עיצוב תודעתנו, אך עד כמה הן מכתיבות את הביקוש להליך קוסמטי כזה או אחר? הכנו עבורך את המדריך הכי שימושי בתחום, עם תשובות לכל השאלות ולשאלה החשובה ביותר – אם החלטת לעבור הליך קוסמטי, מה כדאי לדעת?

מה הסטטיסטיקה מספרת?

אם נשים לרגע בצד את הרשתות החברתיות ונדבר תכלס על נתונים, מה הסטטיסטיקות אומרות? האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מפרסם בכל כמה שנים את הנתונים שלו, ומהפרסום האחרון עולה כי הגדלת החזה היא הניתוח הפלסטי הנפוץ ביותר בישראל. מיד אחרי הגדלת החזה נמצא ניתוח שאיבת השומן ואחריו ניתוח האף. מדובר על מספרים גדולים של ניתוחים, בכל שנה בישראל מתבצעים חצי מיליון הליכים אסתטיים ובכל שנה המספרים הולכים וגדלים. לא בכל המקרים מדובר על הליכים ניתוחיים, בתוך המספרים הללו כלולים גם פרוצדורות כמו הזרקות בוטוקס, מתיחות פנים למיניהן והזרקות חומצה היאלורונית.

עוד הנתונים מלמדים שיש פי שלושה יותר ניתוחים להגדלת חזה לעומת ניתוחי הקטנת חזה, ניתוח נפוץ נוסף בחזה הוא ניתוח הרמת החזה, גם ניתוח הרמת העפעפיים נפוץ ביותר וניתוח מתיחת בטן. המספרים מלמדים שנשים וגברים עוברים שניהם באותה המידה ניתוחים והליכים אסתטיים, ובמקרים מסוימים, כמו למשל בניתוחי אוזניים אסתטיים, בנים ונערים עובדים אותו יותר מאשר בנות גילם.

כיצד הרשתות החברתיות משפיעות על צעירים וצעירות לעבור הליכים אסתטיים?

כולם כבר מבינים לרשתות החברתיות יש השפעה אדירה על החיים, ובמיוחד על הצורה שבה אנו תופסים את המראה החיצוני שלנו. אפשר להתווכח האם זה טוב או לא טוב, אבל העובדות בשטח מדברות בפני עצמן. משפיעני רשת וגם אנשים מן השורה מפרסמים את עצמם, לפעמים במראה מושלם וטבעי ולפעמים במראה שהושג באמצעות ניתוחים ופרוצדורות פלסטיים. פעמים רבות גם ניתן לראות כיצד נעשה פרסום מכוון לפרוצדורות אלה, כאשר לכל אחד יש את הגישה לסרטונים ולתמונות.

החלטת לבצע הליך אסתטי – מה עכשיו?

זה לא משנה האם הדבר נעשה בהשפעת רשת חברתית כזו או אחרת, אם אדם רוצה לשנות דבר מה בגוף שלו כדי להרגיש טוב יורת עם עצמו, למה שלא יעשה זאת? בכל הליך אסתטי, ובמיוחד כשמדברים על ניתוחים כמו לדוגמה הגדלת חזה, יש להיוועץ על  הגדלת חזה עם רופא מומחה ובעל ניסיון בתחום. מדוע? ישנם כללים בסיסיים, גם רפואיים וגם אתיים בהם הרופאים המנוסים והמומחים עומדים. הם בודקים את ההיסטוריה הרפואית לעומק, הם בוחנים האם המצב המנטלי מאפשר את הניתוח, והאם מבחינה פסיכולוגית הצעד נעשה מתוך שיקולים רלוונטיים.

כמו כן, הרופא המומחה יעשה שימוש בכללים הנוקשים בתחום הן מבחינת השמירה על הסודיות הרפואית והן מבחינת השימוש בכלים הטובים ביותר, תוך הקפדה על סטריליות, התאמה מדויקת ומעקב רפואי מקיף. כשמדובר על הגוף שלנו ובטח כאשר אנו רוצים לשפר אותו מבחינה אסתטית, אין להתפשר על פחות מהטוב ביותר.