אסתטיק - aesthetic
קרדיט תמונה FREEPIK

הידעת כי ניתוח הקטנת חזה הוא הליך כירורגי נפוץ אותו מבצעים מסיבות אסתטיות ומסיבות בריאותיות? הידעת כי חזה גדול משפיע על גופך ועשוי לגרום לבעיות בריאותיות כמו עקמת, כאבי גב, כאבי צוואר, פטרת בקפל התת שדי ועוד? ובכן, פנינו לדוקטור רובינפור כדי לקבל הסברים מפורטים על הניתוח, שיטות אפשריות, תקופת החלמה, הכנות לקראת ההליך הכירורגי ועוד.

דוקטור רובינפור מסביר לנו על התופעה ולדבריו: "רוב הנשים המחליטות לעבור את הניתוח עושות זאת משיקולים בריאותיים, מאחר והחזה הגדול מפריע להן בחייהן, גורם לתופעות לא נעימות כמו פטרת בקפל התת שדי, כאבי גב וצוואר ועוד. נשים רבות מגיעות למרפאה שלי ומתעניינות בניתוח מסוג זה כדי להקל על סבלן וגם משיקולים אסתטיים. ככירורג פלסטי מומחה ומנוסה אני יודע כיצד החזה הגדול מפריע ומביא לנזקים בריאותיים, לכן פיתחתי טכניקה ייחודית המבטיחה תוצאות מושלמות וסימטריות, מינימום כאבים, צלקת באזור מוסתר והחלמה מהירה וקלה יותר".

הכנות חשובות לניתוח

אם יש לך חזה גדול הגורם לך לכאבים, לבעיות נוספות ולפגיעה בביטחון העצמי, אני מזמין אותך לפגישת ייעוץ ראשונית במרפאה שלי. פגישת הייעוץ נועדה לתאם ציפיות, ואני אפרט את ההכנות הנדרשות להליך הכירורגי ואסביר לך על שיטת הניתוח המתאימה לך ביותר, ואפרט בהרחבה על התהליך עצמו, סיבוכים אפשריים, תופעות לוואי ומה עלייך לעשות בתקופת ההחלמה.

ההכנות לקראת ניתוח הקטנת חזה כוללת בדיקת הגיליון הרפואי ההיסטורי שלך ושל בני משפחתך, מאחר וחשוב לדעת האם יש במשפחתך מקרים של סרטן השד. כמו כן, במהלך ההכנות אני מברר מה התכנונים והרצונות שלך בנוגע להרחבת המשפחה, ועלי להתייחס לפרמטרים נוספים כמו גיל, משקל, מצב משפחתי, אורח חיים ועוד.

כדי להשיג את התוצאות הרצויות והמיטביות עליי לתכנן בקפידה את ההליך הכירורגי, כמובן תוך תיאום ציפיות איתך. לאחר פגישת ההכרות הראשונית עלייך לעבור סדרת בדיקות כלליות כמו בדיקות דם, אולטרסאונד, ואם את מעל גיל 40 עלייך לעבור ממוגרפיה. בנוסף, יש להפסיק לעשן לפחות חודש לפני הניתוח וגם אחריו, אם את נוטלת תרופות לדילול דם או נוגדי קרישה אייעץ לך בנושא זה. כמו כן, בהכנות לניתוח עליי למדוד את גודל השדיים, משקל, היקף העטרות ועוד וזאת כדי לבחור את שיטת הניתוח המבטיחה את התוצאות האופטימליות עבורך.

שיטות לניתוח הקטנת חזה

יש מספר שיטות לניתוחי הקטנת חזה, ואני בוחר את הטכניקה המתאימה ביותר לאחר בדיקות כלליות ותיאום ציפיות. עליי לציין כי פיתחתי טכניקות ייחודיות ומתקדמות יותר להליך הכירורגי להקטנת החזה אצל נשים, הניתוח עצמו נמשך כשעתיים ומתבצע תחת הרדמה כללית. למעשה, את טכניקת הניתוח אני בוחר בהתאם לגודל ולנתוני השדיים שלך, ולאחר מדידת עודפי רקמות העור ותיאום הציפיות לגבי גודל השדיים הרצוי. 

השיטה הראשונה נקראת טכניקת העוגן, השיטה מכונה גם T הפוך ומתאימה למי שיש לה עודפי עור בכמות יחסית קטנה. במהלך הניתוח אני מבצע חתך עדין ובקו אנכי מהפטמה לאורך הקפל התת שדי ומשאיר תפרים מסביב לפטמה. את התפרים של החתך אני מסתיר מתחת לקפל התת שדי כדי שתיהני ממראה אסתטי מרהיב ונקי.

השיטה השנייה להקטנת חזה היא השיטה הוורטיקאלית, שבה אין צורך לבצע חתך בקפל התת שדי וכך תוכלי להימנע מצלקת באזור זה, הטכניקה מתאימה בעיקר לנשים עם שדיים בינוניים וצניחה קלה, עם עודפי עור בכמות קטנה.

החלמה לחזרה לשגרת

בסיום הניתוח תועברי לחדר התאוששות ותהיי תחת השגחתי. לפני השחרור לביתך אסביר לך בפירוט מה עלייך לעשות בתקופת ההחלמה כדי להבטיח תוצאות אסתטיות טובות ולהימנע מסיבוכים. בתקופת ההחלמה עלייך לחבוש חזיית ספורט כ-6 שבועות, ולאחר הוצאת הנקז תוכלי להתקלח באופן חופשי. יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת וחשוב להקפיד על כל ההנחיות שאתן לך. בחלוף שבוע ממועד הניתוח תוכלי לחזור לעבודה ולאחר חודש וחצי תוכלי לחזור לשגרה מלאה הכוללת פעילות ספורטיבית מאומצת.

הכתבה באדיבות דוקטור רובינפור – מומחה לכירורגיה פלסטית ולטיפולי אסתטיקה. למידע נוסף ולתיאום פגישת ייעוץ לחצו כאן   אתר דוקטור רובינפור