אסתטיק - aesthetic

שיניים לבנות משדרות בריאות ואסתטיות. הן מזוהות, ובצדק כמובן, עם טיפוח עצמי ותשומת לב רבה לכל פרט בגוף, ומשלימות חיוך כובש. מצד שני, קשה ולפעמים כמעט בלתי אפשר לשמור על הגוון הלבן האופטימלי. קפה למשל מכתים את השיניים ורובנו אוהבים מאוד ללגום את המשקה הטעים והמעורר ואפילו פעמיים-שלוש ביום. גם תה שמכיל קפאין יצהיב את השיניים, ויש גם שורה ארוכה של מאכלים שמשאירים כתמים לא נעימים. הגיל עושה גם הוא את שלו, ועוד כדאי לדעת שתרופות מסוימות עלולות גם הן לקלקל את לובן החיוך.

קרדיט תמונה PIXABAY

הפתרון: הלבנת שיניים – וכשרוצים שינוי מידי הבחירה תהיה מן הסתם הלבנת שיניים ביום אחד. כאן בעמוד תמצאו מידע מקיף על כל אפשרויות ההלבנה, כך שתוכלו לבחור את זו המתאימה לכם ביותר.

כמה זמן מחזיקה מעמד הלבנה ביתית?

יש אנשים שמעדיפים פתרונות הלבנה ביתיים על פני הלבנת שיניים ביום אחד אצל רופא מומחה. זוהי כמובן בחירה לגיטימית, ואפילו יש לה יתרונות מסוימים, אבל כדאי לקחת בחשבון שהאימפקט של טיפול ביתי מחזיק מעמד כחצי שנה ולכל היותר 9-10 חודשים, בהתאם להרגלי האכילה והשתייה ומידת ההקפדה על היגיינת פה תקינה.

הסיבה לכך היא שפתרונות הלבנה שנמכרים בחנויות הפארם כוללים חומרים פעילים במינון נמוך (מינון גבוה ללא פיקוח רופא עלול לגרום לסיכון מיותר!). בכל מקרה, האפשרות הביתית הנפוצה ביותר היא סטריפים שאותם מדביקים על השיניים.

הלבנת שיניים עם סד

אופציה נוספת שאינה הלבנת שיניים ביום אחד אבל כן יכולה לחולל שינוי משמעותי לטובה היא סד. במקרה כזה כן מגיעים למרפאת שיניים, רצוי כמובן של איש מקצוע בעל ניסיון בתחום הספציפי של הלבנה או הבהרת שיניים. הסד מותאם באופן מושלם לפה של המטופל או המטופלת, כולל חומר פעיל בשיעור גבוה יחסית, ומצליח להבהיר (בהדרגה אבל בהתמדה) את השיניים, ובמידה ניכרת.

הלבנת שיניים מהירה באמצעות לייזר

השתכללות ההליכים הדנטליים האסתטיים הובילה לכך שכיום אפשר להלבין שיניים גם ביום אחד. ליתר דיוק – תוך כשעה וחצי. הטיפול המתאים למי שרוצה תוצאות מידיות הוא הלבנה בלייזר. בשלב ראשון רופא השיניים מורח חומר הלבנה בריכוז גבוה יחסית על השיניים הזקוקות להבהרה. בשלב השני מכוונת קרן לייזר אל השיניים, כמובן בזהירות ובאופן מבוקר. אנרגיית הלייזר מחדירה את החומר הנ"ל ביעילות רבה כך שהוא יתחיל לבצע את הפעולה הרצויה במהירות. חשוב להדגיש כי תיתכן תופעת לוואי של רגישות בשיניים, ובכל מקרה רופא אחראי יבצע מספר בדיקות חיוניות לפני הטיפול.

המלצה חשובה נוספת היא להקפיד על היגיינת פה מיטבית, כולל ביקורים תקופתיים אצל שיננית – כדי שהשיניים יישארו לבנות. המלצה זו תקפה כמובן לכל שיטות ההלבנה.

באתר של מרפאת המומחים ד"ר שוורץ – https://dr-schwartz.org – תמצאו מידע רב נוסף בנוגע לטיפולים דנטליים אסתטיים, שיעזור לכם לקבל החלטות נכונות.