אסתטיק - aesthetic

אנחנו חיים בעידן של חידושים רבים, בכל תחומי החיים. גם בכל מה שנוגע לטיפולים אסתטיים יש לא מעט חידושים, וכדאי כמובן להכיר אותם – ולנצל אותם לשדרוג המראה החיצוני בקלות, ללא תופעות לוואי ובאחוזי הצלחה גבוהים מאוד.

קרדיט תמונה PIXABAY

הרמת פנים בחוטים

הפנים שלנו משתנות עם השנים. זהו תהליך בלתי נמנע, שבמסגרתו הרצועות שמחזיקות את הרקמות נחלשות ולכן הרקמות צונחות כלפי מטה וגורמות למראה שמוט ומבוגר. פעם, המענה האפשרי לכך היה ניתוח, וניתוח מורכב יחסית. היום יש גם אופציה שמתאפיינת בפולשנות מינימלית – הרמת פנים בחוטים. הטיפול המתקדם כולל החדרת חוטים דקיקים לנקודות שנבחרות בקפידה בפנים. כל חוט כזה מחזיק את הרקמות שצנחו בגלל חולשת הרצועות ומחזיר אותן למקומן הטבעי. בדרך זו מושג מראה צעיר יותר, שנשמר למשך כשנתיים – ולאחר מכן ניתן כמובן לעבור שוב את הטיפול, עם חוטים חדשים (החוטים מתמוססים מעצמם עם הזמן).

פיסול אף בלי ניתוח

עוד פעולה שכבר לא מחייבת ניתוח בימינו היא עיצוב מחדש של מראה האף. חשוב לציין שלא כל שינוי ניתן להשלים ללא הליך כירורגי, אבל במקרים רבים כן אפשר להגיע לתוצאה הרצויה בהליך פשוט הרבה יותר. פיסול אף ללא ניתוח מבוצע באמצעות חומצה היאלרונית, חומר שנמצא בשימוש נפוץ באופן כללי בתחום הרפואה האסתטית, ובין השאר ניתן בדרך זו להרים את קצה האף, למלא שקעים, לרכך זוויות חדות יתר על המידה ועוד.

העלמת צלקות אקנה בלייזר

טכנולוגיית הלייזר מאפשרת שיפור ניכר במראה החיצוני בשלל דרכים. בין השאר ניתן להיעזר בקרניים הממוקדות שמייצרות אנרגיה משמעותית לטובת הסרת שיער ממקומות שונים בגוף, עבור החלקת קמטים ועוד המלצה היא לבצע טיפול בלייזר כשיש צלקות אקנה. צלקות מסוג זה נשארות כשלא מטפלים נכון בפצעי בגרות, ובעבר היה קשה עד בלתי אפשרי להיפטר מהן. המיומנות של רופאים שמבצעים טיפולים אסתטיים ומכשירי הלייזר המתקדמים הקיימים כיום מאפשרים להעלים את השאריות הלא רצויות של החצ'קונים – ולהעניק לפנים מראה חלק ונאה.

עצירת תהליך התקרחות באמצעות PRP

בעיה נפוצה אחרת שיש לה מענה חדשני היא אובדן שיער. על-פי סקרים שונים, כשליש מהישראלים מתחילים להקריח בגיל צעיר יחסית, ורבים מהם מחפשים מענה. במקום לטוס לטורקיה ולעבור השתלת שיער יקרה שעלולה להיות גם כואבת, כדאי לבחון טיפול מתקדם שנקרא PRP. טיפול PRP מבוסס על הדם של המטופל. ליתר דיוק, לאחר שנלקחת כמות מסוימת של דם – בהליך דומה לזה שמתבצע בבדיקת דם – מוצאת מתוכו הפלזמה. מרכיב זה בדם האדם עשיר בטסיות ובחומרי גדילה, כלומר חלבונים שאמונים על שיקום רקמות פגועות והאצת יצירת רקמות חדשות (ולכן בריאות). הזרקת חומרים אלה לקרקפת מובילה לחיזוק הזקיקים של השערות ולעצירת תהליך ההתקרחות. הטיפול מחייב תחזוקה בתדירות של אחת לשנה, ומתבצע אך ורק ע"י רופא מוסמך.