אסתטיק - aesthetic

כל הטיפולים

כתמים חומים על הפנים והגוף

כתמים חומים על הפנים וכיצד להיפטר מהם באופן טבעי

כתמים חומים ידועים בכינוי גיל או כתמי כבד. הם אינם משמעותיים מבחינה בריאותית אך עשויים להשפיע על האופן שבו אדם מרגיש לגבי עצמו.

ישנם שני סוגים של כתמים חומים – אפידרמיס ועוריים. הסוג הראשון רדוד, ואילו השני עמוק. ישנן שלוש דרכים להיפטר מהכתמים החומים האלה – באמצעות כימיקלים, לייזרים או טיפולי לייזר. טיפולי לייזר וקילופים כימיים יכולים להיות כואבים ויקרים, בעוד שטיפולי לייזר מספקים פתרון קבוע יותר לבעיות עור אלו.

אתה יכול להיפטר כתמים חומים על הפנים שלך עם התרופות הטבעיות הבאות: מיץ לימון, פרוסות מלפפון, חומץ תפוחים (ACV). תרופות אלו יסייעו לך לחסל את הגורמים הגורמים לבעיות עור אלו כמו נזקי שמש והיפרפיגמנטציה על ידי ריפוי/

מהם כתמים חומים על הפנים שלך?

כתמים חומים הם כתמים חומים או כהים המופיעים על העור. אלה כוללים צלקות, סימני אקנה ונמשים.

ישנן סיבות שונות לכתמים חומים על העור שלך. לפעמים זה יכול להיות זיהום של זקיקי השיער מתחת לעור. פעמים אחרות זה עשוי לנבוע מהזדקנות או פגיעה בשמש בשכבות פני העור. כתמים חומים על הפנים שלך עלולים גם לגרום לבעיות חמורות יותר כמו גידולים סרטניים או הפרעות גנטיות.

הסיבה העיקרית לכתמים חומים היא לרוב חשיפה לקרני UV מחשיפה לשמש או מיטות שיזוף שעלולות לגרום נזק לשכבת העור העליונה הנקראת האפידרמיס. נזק זה יכול להוביל לשיזוף – כלומר כאשר עורו של האדם הופך כהה יותר בצבע עם הגיל – ולגידולים סרטניים כמו קרצינומה של תאי בסיס, קשקש

מה גורם לכתמים חומים על הפנים?

כתמים חומים על העור נגרמים לרוב כתוצאה מנזקי השמש, הזדקנות ומחלות עור.

כתמים חומים בפנים יכולים להיגרם על ידי הרבה דברים שונים. נזקי השמש והזדקנות יגרום לאזורים כהים של העור להזהיב, ומחלות עור מסוימות יגרמו להופעת סימנים חומים גם כן. כתמים חומים עשויים להיות סימן למצב חמור כמו ויטיליגו או מלנומה, ולכן חשוב שהם ייבדקו על ידי רופא עור.

סעד הבית הטוב ביותר לכתמים חומים על הפנים

התרופה הביתית הטובה ביותר לכתמים חומים בפנים היא חומץ תפוחים. זה יעשה פלאים על העור שלך ותראה תוצאות תוך כמה ימים. מערבבים כף אחת של חומץ תפוחים עם שתי כפות מים ומרחים על הפנים. השאירו אותו למשך עשר דקות לפני שאתם שוטפים אותו במים קרים.

לחומץ תפוחים יש תכונות אנטיבקטריאליות שיכולות לסייע להיפטר מהחיידקים בנקבוביות ולמנוע זיהומים נוספים על ידי הריגתם. זה גם עוזר בהבהרת כתמים חומים וזו הסיבה שאנשים רבים משתמשים בו כתרופה טבעית גם לכתמים חומים בפנים.

כתמים חומים בפנים

כתמים חומים ברגליים

כתמים חומים ברגליים ובכמות הרגליים בכפות הרגליים הם בדרך כלל תורשתיים ואינם נגרמים על ידי גורמים חיצוניים. ניתן לצמצם את הכתמים החומים בטיפול אסתטי, אך לא ניתן להסירם לחלוטין.

המאמר הבא מספק מידע אודות הטיפולים האסתטיים שניתן לעשות כדי להפחית או להסיר כתמים חומים בכפות הרגליים.

כמו בשאר חלקי הגוף ישנן אפשרויות שונות להסרת כתמים חומים כולל פילינג כימי, טיפול בלייזר והליכים כירורגיים. פילינג כימי משתמש בחומצות עוצמתיות כדי לפרק תאי עור המכילים מלנין. טיפול בלייזר הוא אלטרנטיבה פחות פולשנית מכיוון שהוא חותך רק את העור מבלי להסיר אותו בעוד הניתוח מסיר רקמות כמו שתל עור בעובי מלא אשר ידרוש זמן להחלים לפני שהוא צומח מחדש.

3 טיפים מובילים לטיפול בכתמים החומים שלך בבית

אקנה היא מחלת עור שפוגעת ביותר מ -80 % מהמתבגרים ו -50 % מהמבוגרים על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה. אקנה היא מצב עור שכיח שיכול להשפיע על הביטחון העצמי שלך ולגרום לסימנים אדומים או חומים על הפנים שלך.

1) השתמשו בפילינג: מחסום העור שלכם עשוי להפרע עקב אקנה, לכן הקפידו על פילינג באופן קבוע על מנת להסיר תאים מתים מעל פני העור.

2) בדיקת מוצרים: קרא תמיד תוויות למוצרים שבהם אתה משתמש על העור שלך. אם זה לא אומר כלום על אקנה, אז זה כנראה לא יעבוד לטיפול באקנה.

3) כיסוי: איפור יכול לכסות אדמומיות וכתמים חומים בפנים הנגרמים על ידי אקנה, אך הוא לא יעשה דבר כדי לקבל בפועל תוצאה שונה.

כתמים חומים בפנים ובגוף נובעים בדרך כלל מהיפרפיגמנטציה.
מצבים רפואיים כגון הפטיטיס, סוכרת והפרעות בבלוטת התריס יכולים לתרום גם להיפרפיגמנטציה.

רוב הטיפולים האסתטיים משתמשים בחומרי הבהרה כגון הידרוקינון או קרמים מרשם אחרים המכילים רטינואידים כדי להפחית את מראה כתמים חומים. ניתן להשתמש גם בהליכים אחרים כמו לייזרים וקילופים כימיים למטרה זו.

היפרפיגמנטציה היא אחת מבעיות העור הנפוצות ביותר בבריאות האדם. זה נגרם על ידי ייצור עודף של מלנין על ידי תאים הנקראים מלנוציטים בעור. היפרפיגמנטציה יכולה להשפיע על כל אזור בעור אך היא נמצאת לרוב בפנים, בצוואר, בחזה, בידיים, ברגליים או בזרועות.

יש לנו לרופא אשר ידע לבחון את הדברים לעומק.

נשמח לספק לכם את הרופא המתאים ביותר – השאירו פרטים