אסתטיק - aesthetic

רבים משתמשים בשמפו הראשון אשר עולה בידם או בזה שהם פשוט רגילים לחפוף איתו מגיל קטן, אך האם הוא מתאים לכולם? בניגוד למה שהרוב חושבים, שמפו לא נועד רק בשביל לנקות את השיער, אלא גם  בשביל הקרקפת. בשל כך, חשוב מאוד להתאים את השמפו גם אליה ולא אך ורק לקריטריונים כמו הצורה של השיער עצמו לדוגמה אם הוא ישר מתולתל או גלי. הנה שני סוגי קרקפת שכדאי שתקחו בחשבון.

סוגי קרקפות

השיער שלכם כל הזמן שמנוני? תחלה תימנעו משמפו עם לחות או שמפו אשר מותאם לשיער מתולתל. בגלל שתכשירים שכאלו עשירים מאוד בשמנים שכבר קיימים אצלכם בקרקפת, וכמות עודפת שלהם תעשה לכם נזק רב. במקום זה, תחפשו שמפו אשר מבטיח להוסיף ווליום, זאת אומרת נפח. גם תוסיף חיזוק ואיזון, אשר נחשב לפחות לח והרבה יותר יעיל בהסרה של שמנים עודפים. בנוסף, תקדישו יותר זמן בשביל חפיפה מיטבית בשביל לאפשר הסרה של שומנים יעילה יותר, ותשטפו את הקרקפת היטב. מנגד, עומדת הקרקפת היבשה אשר מלווה בגירוד ובקשקשים. באופן הגיוני בשביל לטפל בה אתם צריכים להשתמש במה שלא מומלץ לבעלי קרקפת שמנונית, שהוא שמפו מועשר בלחות ושהוא מומלץ לתלתלים, שמלא בשמנים בשביל שיסייעו לקרקפת היבשה. שמפו ניוקסין למשל, הוא תכשיר שכדאי לכם מאוד לנסות. לעומת זאת, כדאי מאוד להימנע משמפו אשר מחזק ומגביר ווליום, כמו גם מתכשירים אשר מכילים סולפטים, בגלל שהם יסירו מהקרקפת שלכם את כלל הלחות אשר נחוצה לה.

מה מתאים למראה של השיער שלכם?

כמובן שאם אתם יודעים כבר מהו סוג השיער שלכם, אם הוא ישר, גלי או בכלל מתולתל. כדאי לכם להשתמש בשמפו אשר מתאים לו, לפי מה שכתוב על האריזה שלו. בנוסף, כדאי מאוד שתכירו את הסוגים הבאים. ישנו את השמפו ללחות מוגברת אשר הוא מוסיף לחות, ברק ורכות מירבית לשיער. מומלץ מאוד לשיער עבה, מתולתל ויבש. שמפו ללא מלחים כשמו הוא ללא מלחים, שמפו להחלקה , ווליום שמפו אשר מעניק נפח לשיער רגיל. שמפו מחזק  לרוב מכיל חלבון לשיפור מצב השיער. מומלץ לשיער פגום,אשר עבר המון עיצובים. שמפו מאזן הוא לא לח מדי, אך לא מייבש. מתאים מאוד לשיער גלי, זאת אומרת, שהוא לא חלק אך לא מתולתל. אם אתם צובעים את השיער שלכם באופן עקבי בצבעים שונים, אתם ודאי תוהים אם אתם חייבים לחפוף בשמפו מיוחד לשיער צבוע, או שאתם יכולים פשוט להשתמש באלו המצוינים. תכשיר שכזה לא מכיל כל מיני כימיקלים מוזרים כמו סולפטים, אשר עלולים לגרום לפתיחת הקוטיקולות שלכם, שבהן השכבה החיצונית של השיער.

קרדיט תמונה FREEPIK