אסתטיק - aesthetic

מחלות חניכיים אלו בעיות מוכרות ונפוצות מאוד, מהן כמעט כל אחד עתיד לסבול במהלך חייו, בצורה כזו או אחרת. ברוב המקרים מדובר על מחלה זמנית שאמורה לחלוף לאורך זמן, אך במקרים אחרים ייתכן כי מדובר על מצב מתמשך, שעלול להיות כרוני ובשל כך לגרום לנזק בלתי הפיך. מדובר בעצם על מחלות זיהומיות שכן, מחלות אלו מתרחשות בעקבות חיידקים החודרים לחלל הפה ופוגעים בעצמות וברקמות (מערכת התמיכה של השיניים), עד לכדי מצב בו השיניים יכולות להתנתק לגמרי ממקומן. אז אילו סוגים שונים של מחלות חניכיים קיימים בימינו, מהן דרכי הטיפול המומלצות ומה עוד עליכם לדעת על כך? בכתבה זו, המומחים שלנו יסבירו לכם כל מה שכדאי לדעת על מחלות חניכיים וכל הסובב סביב נושא זה.

קרדיט לתמונה FREEPIK

מחלות חניכיים – מה גורם להן?

בעת בה אנו מדברים על מחלות חניכיים, חשוב מאוד לציין כי קיימים מספר גורמים שיכולים להביא עד לכדי מצב של היווצרות מחלות אלו, אם כי כדאי לדעת כי הגורם העיקרי הוא פלאק שנוצר באופן קבוע על השיניים ובעצם אנו מסירים אותו על ידי צחצוח וניקוי, מאחר ואם לא נעשה זאת הוא יהפוך לאבנית. ככל שהפלאק מצטבר, כך הוא בעצם עלול לגרום למחלות חניכיים שונות. לכן, ניתן להגיד כי הפלאק הוא הגורם המרכזי למחלות חניכיים, כמובן בשל היגיינה לקויה, אשר כוללת צחצוח לא תקין או לסירוגין, אי צחצוח כללי. מעבר לכך, קיימים מספר גורמים נוספים שעלולים להגביר את הסיכון לפתח מחלות חניכיים שונות כמו מתח נפשי מוגבר, מחלות רקע, עישון ועוד. נוסף על כך, מחקרים מצאו קשר מסוים בין סיבוכי הריון לבין מחלות חניכיים.

טיפול בדלקת חניכיים

כאשר אתם מזהים סימנים מוקדמים של דלקת או מחלת חניכיים חשוב להגיע בהקדם האפשרי לבדיקה אצל פריודונט (רופא חניכיים). במסגרת הטיפול, הרופא המומחה שיטפל בכם יערוך אבחון באמצעות צילום של חלל הפה, שמטרתו העיקרית היא בעצם לבחון את השיניים מכמה זוויות שונות. למעשה, באמצעות צילום זה, הרופא יוכל להעריך את המצב של כל שן, ולאחר סיכום של כל הנתונים תינתן אבחנה מדויקת שתקבע את הטיפול ההולם ביותר עבור המטופל.

בשורה התחתונה

אין ספק כי מחלות חניכיים למיניהן אלו מצבים לא פשוטים בכלל, בהם חשוב מאוד לטפל בהקדם האפשרי שכן, סיבוכים מסוימים והחמרה במחלות אלו עלולים לגרום סבל רב למטופל, ואפילו להביא אותו עד לכדי מצב של התנתקות של שיניים ממקומן. לכן, החלטנו בכתבה זו לרכז עבורכם את כל הרקע החשוב שעליכם לדעת על נושא זה. חשוב לציין כי טיפול איכותי ניתן רק מידי רופא איכותי, ולכן עליכם לחפש אחר רופא מומחה עם ניסיון מעמיק בתחום, כמו למשל הרופא ד"ר גיל סלוצקי.