אסתטיק - aesthetic

כל הטיפולים

נקודות לבנות בולטות על העור

נקודות לבנות בולטות על העור

זוהי תפיסה שגויה כי נקודות לבנות על העור אינם מזיקים תמיד. במקרים מסוימים, הם יכולים להיות סימפטום של מצב בסיסי הדורש טיפול. ברוב המקרים היא נגרמת מחשיפה לשמש.

הכתמים בדרך כלל מופיעים על גב הידיים, הזרועות והרגליים. לעתים קרובות הם מופיעים ללא כל אזהרה ומתקדמים בהדרגה בגודלם עם הזמן. אם אתה חי באקלים שטוף שמש או שבילה יותר מדי זמן בחוץ ללא הגנה לאחרונה, עליך להיות מודע לכך שנקודות לבנות אלה הבולטות על העור עלולות להיגרם מחשיפה לשמש.

שווה לכם לבדוק גם את המאמר על כתמים לבנים על העור

 

מה הם כתמים לבנים על העור בחלקי הגוף?

כתמים לבנים על העור בחלקי גוף שונים עשויים להיות סימן לכמה מצבים שונים. ישנן מספר סיבות שעלולות להוביל לכתמים לבנים אלה כגון אקנה, אקזמה, פסוריאזיס ואספרגילוזיס. אקנה היא הגורם השכיח ביותר לכתמים לבנים בעור וניתן בדרך כלל לטפל בתרופות אקנה ללא מרשם.

מה גורם לכתמים לבנים על העור בחלקי הגוף?

ישנן מספר סיבות והן יכולות להשתנות בהתאם למקום שבו הן מופיעות בגופך. לדוגמה, אם במקרה יש לך כתמים לבנים בתוך הפה שלך זה יכול להיות קנדידה שהיא זיהום הנגרם על ידי קנדידה אלביקנס המצוי בדרך כלל באזור הנרתיק של נשים. במקרים אחרים, ייתכן שמדובר בזיהום פטרייתי הנקרא אספרגילוזיס.

 

מה הם כמה טיפולים לכתמים לבנים על העור? (המלצה בלבד – מומלץ להתייעץ עם רופא אישי)

כתמים לבנים על העור יכולים להיגרם ממגוון גורמים, כגון הזדקנות, אקנה או נזקי שמש. כאשר הם נגרמים על ידי הזדקנות ו/או נזקי שמש, במקרים מסוימים הם עלולים להיעלם לאחר מספר חודשים. ישנם טיפולים רבים עבור כתמים לבנים על העור, כאשר חלקם יעילים יותר מאחרים בהתאם לסיבה וחומרת הכתמים.

הטיפולים הנפוצים ביותר לכתמים לבנים על העור כוללים: קרמים וג'לים להפחתת פיגמנטציה; חומרי קילוף כגון חומצות אלפא הידרוקסיות (AHA) להסרת תאים מתים מפני השטח של העור; ורטינואידים אקטואליים לנקודות דהייה שנגרמו עקב אקנה או נזקי שמש.

 

מהו המונח הרפואי לכתמים לבנים על העור?

מונח רפואי לכתמים לבנים על העור נקרא לוקוניצ'יה. זהו מצב לא מזיק המתרחש כאשר מיטת הציפורן או הציפורן נדחקות לאחור.

לוקוניצ'יה הוא מצב שבו לציפורניים כתמים לבנים, זה עלול להתרחש בגלל פציעה, מחלה או סיבה אחרת.

מאמר זה יעסוק בסוגים שונים של לוקוניצ'יה ומה עלול לגרום לה תוך מתן כמה תרופות למניעה או הפחתה.

 

מה הגורם לכתמים לבנים על העור?

הלבנת עור היא תהליך של שימוש בחומרים כימיים להבהרת גוון העור או להסרת כתמים כהים. ישנן סיבות רבות מדוע אנשים עשויים לרצות להבהיר את עורם, למשל, יכול להיות שיש להם מצב שהופך את עורם לכהה מדי או שהם עשויים לא לאהוב את מראה עורם.

חלק מהגורמים השכיחים ביותר לכתמים לבנים על העור הם

– נזקי שמש

– אקנה

– סוגים מסוימים של כתמי לידה

– כמה מצבים בריאותיים כגון ויטיליגו ולופוס

– צלקות מניתוח או פציעה

– הזדקנות