אסתטיק - aesthetic

כל הטיפולים

פיגמנטציה בשפם

תרופות הבית של סבתא לפיגמנטציה של שפם

פיגמנטציה על השפם היא מצב עור הגורם כתמים חומים כהים או שחורים על העור. זה יכול להיקרא גם melasma או chloasma.

לרוב יש לסבתות תרופה טבעית לבעיה זו, אך לא תמיד הן יעילות. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך לפנות לרופא עור כדי לאבחן את המטופל כראוי ולטפל בו.

בחלק זה נחקור את סוגי התרופות השונים שהסבתות מציעות. חלקם יעילים יותר מאחרים וחלקם לעולם אין להשתמש בהם.

 

מהי פיגמנטציה של שפם ומדוע היא חשובה?

פיגמנטציה של העור היא מנגנון הגנה טבעי של גוף האדם. זהו תהליך הכולל את סינתזת המלנין על ידי תאים הנקראים מלנוציטים ותפקודו בעור, בשיער ובעיניים.

גוון העור של האדם הוא תוצאה של שילוב של 3 גורמים:

– הכמות, או הריכוז, של המלנין בעור

– סוג או הסיווגים של מלנין בעור

– הגודל והתפוצה של כלי הדם השטחיים מתחת לעור.

 

פיגמנטציה של שפם היא בעיה שכיחה שחווים כ -20% מהגברים ו -26% מהנשים. זה יכול להיגרם מגורמים רבים כגון גנטיקה, הורמונים, חשיפה לשמש, צריכת אלכוהול ועישון.

1) מיץ לימון:

מיץ הלימון מכיל חומצה אסקורבית המסייעת בניקוי תאי עור מתים ובהירות העור להפחתת הפיגמנטציות. שפשפו מיץ לימון על השפם בעזרת כדור צמר גפן כדי לראות תוצאות.

2) שמן קוקוס:

שמן הקוקוס מכיל באופן טבעי נוגדי חמצון ואלמנטים לחים המסייעים להסיר פיגמנטציה של שפם ולהפחית את מראהו. לעסות שמן קוקוס על השפם למשך 15 דקות לפני שטיפתו במים.

3) שמן עץ התה: תמציות מעץ התה מכילות תרכובות המסייעות במאבק

 

הגורמים לפיגמנטציה של השפם

הגורמים לפיגמנטציה של השפם זהים לפיגמנטציות העור הנפוצות. בדרך כלל זה נגרם על ידי חשיפה לשמש, הזדקנות, גנטיקה, תורשה, הורמונים ושימוש בסמים.

זו הסיבה שיש אנשים שיש להם שיער כהה ברוב הפנים אבל שיער בלונדיני על הראש.

סוגי מוצרי טיפוח עור כהים הזמינים לפיגמנטציה של שפם

פיגמנטציה כהה באזור השפם יכולה להיות תוצאה של מספר גורמים. אלה עשויים לכלול גנטיקה, שינויים הורמונליים וחשיפה לחומרים מסוימים כמו ניקוטין וזפת.

ישנם סוגים שונים של מוצרי טיפוח עור כהים הזמינים לטיפול בפיגמנטציה של שפם. חלק מאלה עשויים לכלול קרם לחות כהה, קרמים כהים, מסכות כהות, שמני טיפול וקילופים כימיים.

 

מהן אפשרויות הטיפול בפיגמנטציות של שפם?

פיגמנטציה היא התהליך שבו ייצור המלנין גדל או מופחת בתאים.

טיפול בפיגמנטציה בפנים עשוי להיות כרוך במגוון דרכים לשיפור מראה העור. הטיפולים הקיימים תלויים בסוג הפיגמנטציה שאתה חווה ועשויים לכלול פילינג כימי, מיקרו -דרמבריציה, טיפול בלייזר ו/או קרמים מקומיים להפחתת צבע העור.

אם הוא אינו מטופל כראוי, הפיגמנט עלול להוביל לסרטן העור. לכן חשוב מאוד לפנות לרופא העור שלך לתוכנית טיפול באקנה שתתאים לך ביותר.

פיגמנטציה בשפם