אסתטיק - aesthetic

סימני מתיחה בגוף הם אחת מהתופעות האופייניות להריון, סימני מתיחה לרוב יתבטאו באזור הבטן והירכיים ויופיעו כתוצאה משינויים וגדילה מואצת של גוף האישה בתקופה זו.

קרדיט תמונה FREEPIK

חשוב לדעת מהם הגורמים לתופעה ואיך ניתן להתמודד ולהפחית את סימני המתיחה.
יש לדעת כי כחצי מהנשים ההרות סובלות מתופעה זו וישנן דרכים כדי להפחית את סיכויי הופעת סימני המתיחה וכן להפחית את נראותם. בכל מקרה יש לדעת כי סימנים אלו עשויים לדהות עם הזמן.

סיבת היווצרותם של סימני מתיחה בהריון
שינויים ברקמת החיבור בזמן ההריון מייצרים את סימני המתיחה השכיחים.
גנטיקה עשויה להצביע על היתכנות גבוהה ללקות בסימני מתיחה בדגש על בעלות עור בהיר עליהן סימני המתיחה עשויים לבלוט עוד יותר וכן עדות לסימני מתיחה עוד טרם ההריון וכן בקרב בני המשפחה עשויים להצביע על היתכנות גבוהה להיווצרות עתידית של סימנים אלו.

סימני מתיחה יופיעו בשכיחות רבה יותר בקרב אימהות צעירות, בהריון מרובה עוברים של תאומים ואף שלישייה וכן כאשר ישנה עלייה חדה, גדולה ופתאומית במשקל הגוף.

בנוסף, שינוים הורמונליים במהלך ההריון עלולים לגרום להיווצרות סימנים אלו.

באיזה שלב בהריון מופיעים סימני המתיחה?
סימני מתיחה בהריון אינם מופיעים בעיתוי מדויק ומשתנים מאישה לאישה. ברוב המקרים סימני מתיחה יופיעו בשלבי ההריון המאוחרים אז מתמתח העור במטרה לאפשר לרחם לגדול ולתינוק להתפתח. 

נשים עשויות לדווח על סימני מתיחה כבר בשליש השני וחלקן באזור השבוע ה-30 להריון. יש נשים אצלן הסימנים מגיעים בשבועות האחרונים להריון ויש שיבחינו בכך רק לאחר הלידה. אגב, סימני מתיחה אינם מוכרחים להופיע כלל.

סימני מתיחה – כך תזהי

סימני מתיחה עשויים להופיע במראה של תלמים או כפסים החורצים את העור. סימנים אלו מתבטאים בצבעים שונים: סגול, לבן, אדום, חום או ורוד באופן אינדיבידואלי לכל אישה הריונית. במרבית המקרים סימני המתיחה ידהו וייעלמו או ייעלמו כמעט לגמרי לאחר הלידה.

טיפול בסימני מתיחה
למניעת סימני מתיחה חשוב להרבות בשתייה, להימנע מחשיפה בלתי מבוקרת לשמש, מומלץ להתמיד בשגרת פעילות גופנית ולהקפיד על עלייה הדרגתית מתונה במשקל במהלך ההריון.

ישנן מספר שיטות טיפול בקרמים, משחות או בטיפולי לייזר. חשוב בכל מקרה להתייעץ עם הצוות הרפואי לטיפול בטיחותי עבורך.