הגנה על העור מפני נזקי השמש היא מרכיב קריטי בשגרת טיפוח העור שלנו. קרם הגנה לא רק מגן מפני כוויות שמש, אלא גם מפחית את הסיכון לסרטן עור ומעכב את הופעת סימני ההזדקנות. הנה מדריך מתומצת שמסביר כיצד לשלב קרם הגנה בשגרת הטיפוח היומית שלכם.

קרדיט לתמונה FREEPIK

לעשות שימוש בקרם הגנה מומלץ 

בכדי להגן על העור מנזקי השמש יש קודם כל לבחור קרם הגנה מומלץ ואיכותי. כמו כן יש לבחור בקרם הגנה מתאים לסוג העור, בין אם יש לכם עור שמן, יבש, עור מבוגר או צעיר, עור עם פיגמנטציה וכו'. יש גם לבחור בקרם המתאים לאורח החיים, בין אם מדובר על חשיפה ממושכת לשמש, פעילות ספורטיבית, שימוש בקרם הגנה מתחת לאיפור ועוד. ובכל מקרה מומלץ לבחור בקרם הגנה עם SPF של לכל הפחות 30 לשימוש יומיומי, שרמת ההגנה שלו צריכה לעלות ככול שמרבית לשהות בשמש. בנוסף בחרו קרם הגנה המספק הגנה רחבת טווח מפני שני סוגי הקרניים המזיקות- UVA ו-UVB/.

שילוב קרם הגנה בשגרת היומיום

חשוב לשלב קרם הגנה באופן קבוע בשגרת היומיום. מידי בוקר יש לנקות את עור הפנים עם תכשיר ניקוי המתאים לסוג העור, ניקוי יסודי שמסיר לכלוך ושאריות שמן, ומכין את העור לספיגת המוצרים הבאים. כמו כן יש למרוח את הקרם הגנה בהתאם להוראות של המוצר, שיכולות להיות מעל או מתחת לתווית. אם אתן משתמשות באיפור, כדאי גם לבחור במייקאפ המכיל SPF נוסף כהגנה נוספת. עם זאת, זכרו שקרם ההגנה הוא הבסיס הראשי ואין לוותר עליו גם אם המייקאפ מכיל SPF.

את הקרם עצמו יש למרוח בשכבה אחידה ומלאה על גבי העור, באופן שיכסה על אזור הנחשף לקרינת השמש, לרבות פנים, אוזניים, צוואר, חזה, קו שיער, אוזניים, כתפיים וכו'.

מעבר לכך, בסוף היום יש לנקות את העור מכל שאריות קרם ההגנה והאיפור בעזרת מנקה עדין, ולאחר מכן למרוח על עור הפנים טונר וסרום להזנה, ולסיים עם קרם לחות עשיר המתאים לשימוש בלילה.

לא רק על קרם ההגנה לבדו

מלבד קרם הגנה מומלץ יש עוד דברים שחשוב לעשות בכדי להגן עלינו מקרינת השמש. למשל, כדאי ללבוש בעת יציאה לשמש בגדים דקים עם שרוול ארוך, כובע רחב שוליים ולהרכיב משקפי שמש עם הגנת UV. ובנוסף לכך המנעו ככל הניתן מחשיפה ישירה לשמש בשעות השיא (10:00-16:00).